Opiskeluksi meni tämä päivä, nimittäin uuden pesukoneen kanssa.

Jokainen kone on erilainen ja uutta en arvaa panna heti pilalle

väärillä ohjelman valinnoilla.  Siinä on se vaikeus vielä,

kun pitää aina alkaa uudestaan alusta tuo lukuhomma.

Loppuun kun pääsee ei muista enää mitä ohjekirjan alussa

luki.  Niin ei auta muu kuin alkaa taas alusta.

Nyt olen opetellut jo kaksi ohjelmaa, ensimäinen

koneellinen on narulla ja toinen alkaa olla valmin.

Seuraavaksi kokeilen pestä takit ja tyynyt, että saan jouluksi

mielipeittoni puhtaaksi,  onhan minulla muitakin peittoja

mutta kun yksi on ylitse muiden samoin tyynyt nekin ovat  oman

tuntuiset.  Ostin syksyllä uuden tyynyn, siitä ei tullut minun tyynyä.

En osannut sillä nukkua, piti ottaa omat käyttöön. Nyt meinaan pestä

ja pitää niin kauan kuin ne kestää.  Sitä kun on niin kaavoihinsa kangistunut,

ettei osaa tykätä mistään uudesta, tuntuu niin vieräälle ne uudet.

Joku voisi sanoa , että olen omahyväinen mutta eiväthän nuo petivaatteet

ole minulla hyviä,  omia kuitenkin ja tuttuja  juuri minulle sopivia.

Ohoh,  nyt  tuli kahden kokoista aakkostusta, enkä ala korjaamaan.